Thursday 17 April 2014

Letusan Emosi

Sedih sangat kenapa ni
Betul sedih
Aaaaahhhhhhh...
Masalah aku masalah diorang lagi
Ya Allah permudahkan segalanya
Kuatkan aku ya Allah.
Rasa macam nak jatuh je sekarang ni.

Bila dengar wani mengadu pasal masalah dia. Aku tak tahu nak buat apa. Rasa helpless. Sedih sbb xde dekat sisi dia skrg ni. Bila dia perlukan aku. Bila dia ada masalah. Wani kita rindu wani. Dulu wani selalu happy. Kita x pernah nampak wani sedih. Setiap kali ada story kita selesa cerita dekat wani. Sebab wani, time spm dulu kita boleh kuatkan semangat nak go through those weeks. Wani tak tinggalkan kita. Kita tahu kita bosan. Tapi wani tak kesah. Sekarang ni kita rasa sakit sangat sbb talehh nak tolong wani macam tuh. Untuk wani...

Dengarlah bintang hatiku,
Aku akan menjagamu,
Dan teringat janjiku padamu,
Satu hari pasti akan ku tepati

Pastu nabil pulak cerita masalah dia. Ya Allah, nak nangis jugak. Kenapa kita sayang sangat dengan korang ni? Nabil kita minta maaf sangat. Kita tak suka tengok nabil buat benda yg nabil tak suka. Kalau kita boleh tukar dengan nabil kita sanggup. Rasa macam terseksa sangat tengok nabil macam ni. Kita sedih. Kita tahu awal2 lagi nabil cakap nabil nak keluar pepias. Tapi kita tak sanggup nak biar nabil lepaskan benda tu. Sebab kita tahu nabil pon sayang pepias tuh. Kita tak nak nabil menyesal. Tolonglah. Tolong sangat ya allah. Beri aku kekuatan. Bukan untuk aku. Tapi utk mereka yg perlukan aku.

Korang kita lemah. Percayalah kita lemah sangat. Mungkin korang nampak kita ni kental. Tapi sebenarnya tak. Kita selalu menangis. Bila ada masalah. Bila kita tengah sedih. Bila kita tengah kacau. Kita pon manusia biasa. Banyak kurang.

Kita mintak sangat korang kuat. Tolonglah kuat. Sebab kita takut berat sangat kita tak mampu nak support semua. Tolonglah kuat so that kita pon boleh kuat untuk korang. Kita merayu hmm.

Masalah kita.. banyak. Tapi kita takut nak mengadu. Kita takut nati kita mengeluh bila sepatutnya kita bersyukur dengan ujian tuh. Kita takut. Biarlah dekat Allah je kita mengadu. Dia ada kann. Dia dekat kann. Dia tak pernah lupa kat kita kann.. Biarlah dia je jadi tempat yang paling layak. 

Kalaulah kita boleh describe apa yang kita rasa sekarang ni kita tak tahu macam mana rupa dia. Tapi kita sayang sangat dekat korang. Betul sayang.. Korang yg buat kita jadi macam ni. Apa kita sekarang ni ada sahamnya dekat korang semua. Terima kasih sangat. Semoga sampai syurga.