Friday 1 June 2012

Turn To Him..

Sekarang ni, rase syahdu sgt. Kenape eh?? Lepas tengok blog kawan, fb dorang sume mcm , alhamdulillah.. diorang manfaat kn cuti ni sebaik nye. Ade yang dah deactivate fb pun. Tapi aku, lagha nye. Kadang sedih dgn diri sendiri sebab x kuat dengan ujian nih.

Ape nak jadi dengan aku nih??

Aku dah makin jauh dengan Allah. Hipokrit ke aku nih? Nape dekat kisas aku bole je nk luang mase kejap, bace quran, buat tahajud, solat sunat sume. Tapi bile dekat rumah, sume buat acuh tak acuh je.

Aku leka sangat, ya Allah. Hati ni aku tak jage, mate lagi, telinga pun. Jiwa ni rase gersang sgt. kosong.. Sungguh, aku dahagakan pengisian rohani, ketenangan hati.

Kadang tuh, bile keluar rumah time malam2 tuh, rase rindu sgt kt bulan, kt langit, kt bintang2, kt kapal2 terbang. heh, pelik kan. lw dekat skolah, xpena miss walau sehari pun tnpe tgok bulan. Ingat tak time tazkirah maghrib yg dulu tuh, kite kene keluar kt court pastu baring and pandang bulan, bintang sume2 tuh. Dengan angin sepoi2 bahase nye. Sunyiii sgt, yg dengar pun bunyi daun je. Setenang tu lah hati kite waktu tuh. Betape dekatnye rase diri kite dengan alam, dengan Allah, mmg xbole nk digambarkn.

Tapi, kalahke aku dgn nafsu skrg nih??

Kalau aku ade kawan2 skrg nih, mungkin aku boleh mengadu dgn dorg. Mintak diorang tolong bimbing aku. Bagi tazkirah sikit ke, nk sedarkn aku ni yg dah terlalu leka. Betullah kate orang. Lebih 3 hari kite x dapat pengisian rohani, hati kite ni nati akan mati.

Rindunye dgn segala pogram2 tazkirah yg badar buat. Tayangan, filem dengan video2 pendek. Seriously, rindu. Betape byk nye ilmu yg dikongsikan, rase mcm akulah org yg paling jahil psl bab2 agame nih, pasal sejarah2 islam. Tapi tulah manusia kn, "sungguh amatlah sedikit kamu bersyukur"

aaarrrgghhhhh!!!

I need to change!
I can't be like this for ever
This is so not like me to lose to the temptations
Muslims need to be strong, right?
Wake up, whimp!
SKK is just around the corner
SPM is 3 months ahead
DEATH is eyeing you
You're run out of time
IT'S TIME
To turn to Him..